22.02.2019
Правопорушення під час виборів, за які передбачена адміністративна відповідальність
Дотримання встановленого Законом України «Про вибори Президента України» порядку проведення виборів забезпечується вимогами статті 105 цього Закону, яка встановлює, що особи, винні в порушенні законодавства про вибори Президента України, притягаються до кримінальної, адміністративної або іншої відповідальності в порядку, встановленому законом. Реалізації вказаних положень Закону присвячена Глава 15-А Кодексу України про адміністративні правопорушення (далі - КУпАП) «Адміністративні правопорушення, що посягають на здійснення народного волевиявлення та встановлений порядок його забезпечення». Зокрема, Кодексом передбачені різні розміри штрафів, що накладаються на громадян чи посадових осіб, які беруть участь у виборчому процесі, за наступні правопорушення: - порушення порядку ведення Державного реєстру виборців, порядку подання відомостей про виборців до органів Державного реєстру виборців, виборчих комісій, порядку складання та подання списків виборців, списків громадян України, які мають право брати участь у референдумі, та використання таких списків (стаття 212-7 КУпАП); - порушення права громадянина на ознайомлення з відомостями Державного реєстру виборців, зі списком виборців, списком громадян, які мають право брати участь у референдумі (стаття 212-8 КУпАП); - порушення порядку ведення передвиборної агітації з використанням засобів масової інформації та порядку участі в інформаційному забезпеченні виборів (стаття 212-9 КУпАП); - порушення обмежень щодо ведення передвиборної агітації, агітація в день проведення референдуму (стаття 212-10 КУпАП); - Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення, її представники в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі стосовно правопорушень, передбачених статтею 212-9 – в частині порушення порядку ведення передвиборної агітації, порядку участі в інформаційному забезпеченні виборів з використанням електронних (аудіовізуальних) засобів масової інформації; стаття 212-11 – в частині ненадання можливості оприлюднити відповідь щодо інформації, поширеної стосовно суб’єкта виборчого процесу електронним (аудіовізуальним) засобом масової інформації); - органів Служби безпеки України за статтями 212-5 і 212-6; - спеціально уповноваженого центрального органу виконавчої влади з питань реалізації державної політики у сфері телебачення і радіомовлення, інформаційній та видавничій сферах за статтями 212-9 – в частині порушення порядку ведення передвиборної агітації, агітації під час підготовки і проведення референдуму, порядку участі в інформаційному забезпеченні виборів з використанням друкованих засобів масової інформації та інформаційних агентств, 212-11 – в частині ненадання можливості оприлюднити відповідь щодо інформації, поширеної стосовно суб’єкта виборчого процесу друкованим засобом масової інформації чи інформаційним агентством; - Національного агентства з питань запобігання корупції за статтею 212-21. Розгляд адміністративних справ, вказаної категорії відноситься до компетенції судів (ст. 221 КУпАП).
Відділ організаційного та правового забезпечення прокуратури Чернівецької області
|
кількість переглядів: 6034
|