Контраст contrast
Шрифт Очистити
Сховати налаштування
 
22.02.2019
Правопорушення під час виборів, за які передбачена адміністративна відповідальність

Дотримання встановленого Законом України «Про вибори Президента України» порядку проведення виборів забезпечується вимогами статті 105 цього Закону, яка встановлює, що особи, винні в порушенні законодавства про вибори Президента України, притягаються до кримінальної, адміністративної або іншої відповідальності в порядку, встановленому законом.

Реалізації вказаних положень Закону присвячена Глава 15-А Кодексу України про адміністративні правопорушення (далі - КУпАП) «Адміністративні правопорушення, що посягають на здійснення народного волевиявлення та встановлений порядок його забезпечення».

Зокрема, Кодексом передбачені різні розміри штрафів, що накладаються на громадян чи посадових осіб, які беруть участь у виборчому процесі, за наступні правопорушення:

- порушення порядку ведення Державного реєстру виборців, порядку подання відомостей про виборців до органів Державного реєстру виборців, виборчих комісій, порядку складання та подання списків виборців, списків громадян України, які мають право брати участь у референдумі, та використання таких списків (стаття 212-7 КУпАП);

- порушення права громадянина на ознайомлення з відомостями Державного реєстру виборців, зі списком виборців, списком громадян, які мають право брати участь у референдумі (стаття 212-8 КУпАП);

- порушення порядку ведення передвиборної агітації з використанням засобів масової інформації та порядку участі в інформаційному забезпеченні виборів (стаття 212-9 КУпАП);

- порушення обмежень щодо ведення передвиборної агітації, агітація в день проведення референдуму (стаття 212-10 КУпАП);
- ненадання можливості оприлюднити відповідь щодо інформації, поширеної стосовно суб'єкта виборчого процесу (стаття 212-11 КУпАП);
- порушення права на користування приміщеннями під час виборчої кампанії (стаття 212-12 КУпАП);
- виготовлення або розповсюдження друкованих матеріалів передвиборної агітації, які не містять відомостей про установу, що здійснила друк, їх тираж, інформацію про осіб, відповідальних за випуск (стаття 212-13 КУпАП);
- порушення порядку розміщення агітаційних матеріалів чи політичної реклами або розміщення їх у заборонених законом місцях (стаття 212-14 КУпАП);
- порушення порядку надання або отримання внеску на підтримку політичної партії, порушення порядку надання або отримання державного фінансування статутної діяльності політичної партії, порушення порядку надання або отримання фінансової (матеріальної) підтримки для здійснення передвиборної агітації або агітації з всеукраїнського або місцевого референдуму (стаття 212-15 КУпАП);
- замовлення або виготовлення виборчих бюлетенів понад встановлену кількість (стаття 212-16 КУпАП);
- ненадання копії виборчого протоколу (стаття 212-17 КУпАП);
- невиконання рішення виборчої комісії (стаття 212-18 КУпАП);
- відмова у звільненні члена виборчої комісії від виконання виробничих чи службових обов'язків або його безпідставне звільнення з роботи (стаття 212-19 КУпАП);
- порушення порядку опублікування документів, пов'язаних з підготовкою і проведенням виборів (стаття 212-20 КУпАП);
- порушення порядку подання фінансового звіту про надходження і використання коштів виборчого фонду, звіту партії про майно, доходи, витрати і зобов’язання фінансового характеру (стаття 212-21 КУпАП).
Уповноваженими особами, які мають повноваження складати протоколи про вказані правопорушення є посадові особи:
- органів внутрішніх справ (Національної поліції) стосовно правопорушень, передбачених статтями 212-6, 212-7, 212-8, 212-10, 212-12,
212-13, 212-14, 212-19, 212-20;

- Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення, її представники в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі стосовно правопорушень, передбачених статтею 212-9 – в частині порушення порядку ведення передвиборної агітації, порядку участі в інформаційному забезпеченні виборів з використанням електронних (аудіовізуальних) засобів масової інформації; стаття 212-11 – в частині ненадання можливості оприлюднити відповідь щодо інформації, поширеної стосовно суб’єкта виборчого процесу електронним (аудіовізуальним) засобом масової інформації);

- органів Служби безпеки України за статтями 212-5 і 212-6;

- спеціально уповноваженого центрального органу виконавчої влади з питань реалізації державної політики у сфері телебачення і радіомовлення, інформаційній та видавничій сферах за статтями 212-9 – в частині порушення порядку ведення передвиборної агітації, агітації під час підготовки і проведення референдуму, порядку участі в інформаційному забезпеченні виборів з використанням друкованих засобів масової інформації та інформаційних агентств, 212-11 – в частині ненадання можливості оприлюднити відповідь щодо інформації, поширеної стосовно суб’єкта виборчого процесу друкованим засобом масової інформації чи інформаційним агентством;

- Національного агентства з питань запобігання корупції за статтею 212-21.
Окрім того голова, заступник голови, секретар, інші члени виборчої комісії, комісії з референдуму за статтями 212-7, 212-9, 212-11– 212-20, а також  кандидати, уповноважені особи, офіційні спостерігачі за статтями 212-16 –
212-18, 212-20.

Розгляд адміністративних справ, вказаної категорії відноситься до компетенції судів (ст. 221 КУпАП).




Відділ організаційного та правового забезпечення прокуратури Чернівецької області

 

кількість переглядів: 6034