Контраст contrast
Шрифт Очистити
Сховати налаштування
 
21.11.2014

Роз’яснення контролюючих функцій органів виконавчої влади

Контроль за якістю і безпечністю продукції та всіх видів послуг і робіт є одним з конституційних обов’язків держави.

Реалізацію державної політики з питань  контролю у сфері захисту прав споживачів здійснює Державна інспекція України з питань захисту прав споживачів, територіальними органами якої є інспекції з питань захисту прав споживачів в областях.

Споживач – це фізична особа, яка  замовляє, використовує або має намір придбати чи замовити продукцію для особистих потреб, безпосередньо не пов'язаних з підприємницькою діяльністю або виконанням обов'язків найманого працівника.

Виходячи з викладених у ст. 4 Закону України "Про захист прав споживачів" положень, порушенням прав споживачів є неналежна якість продукції та обслуговування під час її придбання, замовлення або використання, ненадання, або ж надання несвоєчасної чи недостовірної  інформації про продукцію, її якість, асортимент, її виробника (виконавця, продавця), а також відмова у відшкодуванні майнової та моральної шкоди, завданої внаслідок недоліків продукції.

За захистом порушених прав необхідно звертатись безпосередньо до суду або ж до Інспекцій, які для реалізації своїх повноважень наділені правом перевіряти у суб'єктів господарювання сфери торгівлі і послуг, у тому числі ресторанного господарства, якість продукції, додержання обов'язкових вимог щодо безпеки продукції, а також додержання правил торгівлі та надання послуг, давати суб'єктам господарювання обов'язкові до виконання приписи щодо припинення порушень прав споживачів, забороняти, у визначених Законом випадках, реалізацію споживачам продукції тощо.

Скарги на рішення та дії посадових осіб при проведенні перевірок, на видані ними приписи подаються до Держспоживінспекції України або до Інспекції, що проводила перевірку, керівник якої зобов'язаний забезпечити пересилання скарги з відповідними матеріалами та поясненнями з питань, порушених у скарзі, до Держспоживінспекції України.

При цьому, подання скарги не позбавляє суб'єкта господарювання чи споживача права звернутися  до суду.

Прес-служба прокуратури Чернівецької області
кількість переглядів: 1957